Dagvers lanceert online bestelplatform voor gezonde bereide maaltijden

Niet meer hoeven koken, en toch gezond eten

Na een gesmaakte aanloopperiode lanceert de Antwerpse start-up Dagvers een eerste voorlopig online bestelplatform. Gezinnen kunnen vanaf nu gezonde maaltijden bestellen met een eerste leverdatum op maandag 29 mei. “Elke dag bieden we twee bereide gerechten aan, waarvan één kindvriendelijk en één iets gewaagder. Eén van de twee is altijd vegetarisch”, vertelt initiatiefneemster Inge De Clerck.

Op het online bestelplatform kunnen de bezoekers hun eigen weekmenu samenstellen. “Per dag kiezen ze uit twee opties het gewenste gerecht, de grootte van hun portie, het aantal en eventueel een dagsoep. De gerechten? Voor de eerste dag voorzien we balletjes in tomatensaus met puree en een groene lentelasagne met asperges. Het eerste is eerder kindvriendelijk, het tweede iets uitdagender. Zo werken we elke dag.”

Grote porties
De maaltijden zijn volledig klaargemaakt door Dagvers en dat zonder bewaarmiddelen of kleurstoffen en met dagverse biologische ingrediënten. Er wordt ook steevast rekening gehouden met de seizoenen. “Ons concept onderscheidt zich dus van de maaltijdboxen waarbij je zelf nog de potten en pannen op het vuur moet zetten. We richten ons tot gezinnen met een drukke agenda die geen of weinig tijd hebben om te koken, maar wel gezond willen eten. Ze hoeven de gerechten enkel nog op te warmen. Onze porties zijn trouwens ruim. Een volwassenportie is 550 gram, een kinderportie 350 gram. Alternatieven wegen vaak niet meer dan 400 gram voor een volwassene, waarmee een volwassen man zelden genoeg heeft gegeten”, vervolgt Inge De Clerck.

Afhaalpunten in de stad
Wie gerechten bestelt, kan deze afhalen in verschillende afhaalpunten in de stad. Ook thuislevering kan mits een extra kost. Inge De Clerck verduidelijkt: “Voor de levering werken we samen met onze duurzame partner Bubble Post. Zij leveren de maaltijden via gekoeld fietstransport of een ander duurzaam vervoermiddel, tot bij de afhaalpunten. Of ze brengen ze in de regio Antwerpen bij onze klanten thuis tegen een eerlijke prijs.

Feedback welkom
Het online bestelplatform is een eerste stap naar de perfecte besteloplossing. Het stelt Dagvers in staat om de noden en wensen van de klanten beter in kaart te brengen. “Op het einde van de zomer lanceren we onze nieuwe website. We willen nu van onze klanten zo veel mogelijk feedback over de bestelervaring en de gerechten ontvangen. Op basis daarvan zullen we onze nieuwe website en aanbod optimaliseren. We willen onze klanten maximaal betrekken bij Dagvers, in lijn met de visie”, besluit Inge De Clerck.

De visie en missie van Dagvers
Dagvers is een coöperatieve onderneming die tot doel heeft de voedselketen te verduurzamen, voedselverspilling tegen te gaan, en mensen een lekker, gezond en haalbaar alternatief te bieden voor traditionele catering thuis. Zo willen ze positief bijdragen aan de work-life balance.

Maar Dagvers is ook:

• een werkplaats voor de kwetsbaren op de arbeidsmarkt
  • een meerwaarde voor al haar aandeelhouders en stakeholders (financieel of anders)
  • een positieve impact op mens en milieu
  • duurzame voeding en een duurzame levensstijl ingang laten vinden bij een groot publiek via convenience en uitstraling en zo actief meewerken aan de SDG’s (Sustainable Development Goals).

Daarnaast beoogt Dagvers een verticale integratie van alle actoren en ook stakeholders. Op die manier gaat iedereen in het duurzame bad, van producent tot klant.

Waarden: duurzaamheid, transparantie, stakeholderbetrokkenheid.

Inge De Clerck
Gsm: 0476 83 87 88

Of via social media:
Twitter - YouTube

Over Dagvers CVBA
DAGVERS staat voor gezonde, kindvriendelijke en biologische kant-en-klaarmaaltijden gemaakt met biologische ingrediënten, geproduceerd in een korte keten en gemakkelijk duurzaam geleverd. Daarnaast wil DAGVERS een werkplaats zijn voor de kwetsbaren op de arbeidsmarkt en een positieve impact genereren op mens- en milieugebied. Uit de crowdsourcing (online enquête) in oktober 2016 bleek uit de antwoorden van meer dan 500 respondenten dat er een duidelijke vraag was naar dit aanbod. De reward bases crowdfunding die in december 2016 werd gehaald bevestigde de vraag van de markt. In maart 2017 werd vervolgens de cvba opgericht en op 14 mei 2017 sloot DAGVERS met succes haar eerste crowdfundingsactie af waarbij aandelen aan het grote publiek werden aangeboden.

De Dagvers afhaalpunten:

Inge De Clerck