Dagvers start eerste samenwerking met bedrijven in Brussels pand Espace Jacqmotte

Triodos Bank en The Shift eerste trekkers om work-life balance van medewerkers te verbeteren dankzij gezonde en duurzame afhaalmaaltijden van Dagvers

Steeds meer mensen hebben geen tijd om zelf te koken. Hun professioneel leven vraagt veel. Maar een mens (en gezin) moet eten. Die stress in de avondrush wil Dagvers wegnemen. Triodos Bank en The Shift, die huizen in het Brussels pand Espace Jacqmotte, zijn de eerste organisaties die intekenen op een samenwerking met Dagvers. Ze willen de avondspits van hun medewerkers een stuk helpen vereenvoudigen door hen maaltijden van Dagvers aan te bieden. Sinds maandag 12 maart is het afhaalpunt van Dagvers bij Espace Jacqmotte in werking. Inge de Clerck, initiatiefneemster van Dagvers is alvast verheugd: “Wij geloven dat gelukkige medewerkers voor een gezond bedrijf zorgen. En andersom.”

Dagvers afhaalpunt in Espace Jacqmotte

Dagvers levert gezonde en evenwichtige maaltijden die werknemers mee naar huis kunnen nemen. “We gebruiken verse, lokale, biologische en fairtrade ingrediënten zonder bewaarmiddelen, in samenwerking met lokale (bio)boeren. Onze maaltijden worden daarnaast duurzaam verpakt en geleverd”, legt Inge De Clerck verder uit. Iedere dag is er de keuze tussen twee dagschotels, waarvan één steeds vegetarisch. Dagvers vindt het belangrijk een gezinsvriendelijk aanbod voor te stellen, daarom is één van de maaltijden steeds kindvriendelijk en de andere iets uitdagender. De klaargemaakte maaltijden zijn bovendien onbewerkt en vrij van ongezonde vetten, chemicaliën en suikers. En ze zijn betaalbaar. De schotels zijn met passie bereid in een professionele keuken door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. “Medewerkers kunnen online hun gerecht bestellen en op hun gewenste dag in de koelkast van Espace Jacqmotte laten leveren. Voor de levering doen we beroep op de eco-vriendelijke leveringen van Bubble Post, die de maaltijden levert via gekoeld transport”, vervolgt Inge De Clerck.

Duurzame ondernemers slaan handen in elkaar

Triodos Bank en The Shift zijn pioniers op vlak van duurzaam ondernemen. Triodos Bank is de enige bank in België die volledig transparant en duurzaam bankiert. The Shift is het Belgische referentienetwerk voor duurzaamheid. “We zijn blij dat Triodos Bank en The Shift er nu als eerste in Brussel voor kiezen om met Dagvers in zee te gaan. We delen dezelfde waarden als het gaat om duurzaam ondernemen, transparantie en meer bewustwording rond ecologie. De bedrijven zien de voordelen van een samenwerking met Dagvers in. Door maaltijden van Dagvers aan te bieden, wordt de avondrush voor medewerkers er een stuk eenvoudiger op: het avondmenu is gekend, omwegen langs de supermarkt zijn niet nodig en de tijd in de keuken kan plaats maken voor een rustmoment.  Met een gunstige invloed op de leef- & werkbalans.”, besluit Inge De Clerck.

Dagvers wordt nu een leverancier maar is al een kredietklant van Triodos Bank. Ben Stallaert, Relationship Manager: "Het geeft extra voldoening als een klant ook leverancier wordt. Het concept achter Dagvers past naadloos bij het DNA van Triodos Bank. Door in te zetten op maaltijden met enkel lokale en bio-ingrediënten en dankzij hun duurzame aanpak over de hele keten, heeft Dagvers een positieve impact op het milieu, de samenleving en de economie. De 140 Triodos medewerkers zullen graag gebruik maken van hun aanbod dagverse, biologische gerechten. En dat komt mij persoonlijk ook heel goed uit!"

Ook Jan Ockerman van The Shift is verheugd over de komst van Dagvers: “Hoewel onze mensen graag zelf keukenpiet spelen, komt een vers gemaakte en gezonde maaltijd om 's avonds mee te nemen af en toe wel goed uit. We zijn bij The Shift dus erg tevreden dat Dagvers vanaf nu ook in Brussel aan de slag gaat. En we hopen dat we via onze samenwerking deze KMO kunnen aanmoedigen om hun volledige werking te blijven verduurzamen.

Ten slotte ziet tevens Laurent Jaspers van architectenbureau Jaspers – Eyers, eigenaar van het pand Espace Jacqmotte, de meerwaarde van een samenwerking met Dagvers in: “Vele mensen die werken in Espace Jacqmotte, gaan ’s middags buiten voor lunch. Het is absoluut een pluspunt dat we nu ook binnen Espace Jacqmotte maaltijden kunnen aanbieden. Dat die ook nog eens gezond en biologisch zijn, is heel mooi meegenomen.”