Smartmat en Dagvers slaan de handen in elkaar met primeur voor België:

15 min kookbox met duurzame dagvers bereide maaltijd gecombineerd met snel-klaar recepten en bijhorende ingrediënten, voor drukbezette gezinnen

De Antwerpse start-up Dagvers en Smartmat kondigen vandaag hun samenwerking aan om vanuit hun gedeelde duurzaamheidsvisie het comfort en de kwaliteit van de gezinsmaaltijd tijdens de drukke werkweek te vergroten. Samen lanceren ze een 15 min kookbox met Dagvers bereide maaltijden én Smartmat recepten met bijhorende ingrediënten voor meer quality time tijdens avondrush. Dit is een primeur voor ons land.

Al enkele jaren levert Smartmat kookboxen aan huis, zodat iedereen verrassend en gezond kan koken. Uit klantenonderzoek bleek dat Vlamingen niet alleen op zoek zijn naar inspiratie, maar ook naar snelheid en gemak. Bijna 70% van de ondervraagden geeft aan dat tijdsbesparing de voornaamste reden is om voor Smartmat te kiezen. Vooral voor drukbezette gezinnen kan het een hele uitdaging zijn om in een handomdraai een gevarieerde maaltijd klaar te maken, die ook nog eens in smaak valt bij groot en klein. Die nood is ook bekend bij Dagvers, de Antwerpse start-up die dagverse bereide gerechten met biologische ingrediënten maakt voor gezinnen met een gezonde apetijt. De maaltijden worden duurzaam geleverd via een eigen netwerk van afhaalpunten, bij bedrijven of aan huis.

Gedeelde visie
Om een nog tijdsvriendelijker aanbod in de markt te zetten, zocht Smartmat naar een partner die dezelfde visie deelt. Kwalitatief hoogstaand, lokaal en lekker gezinsvriendelijk eten zijn de kernwoorden.
“Al bij het eerste gesprek met Dagvers voelden we een match met Smartmat. We vinden bij hen dezelfde duurzame filosofie terug die we bij Smartmat al vijf jaar nastreven”, zegt Anders Asarby, oprichter van Smartmat. “Net zoals Dagvers willen we mensen bewuster leren omgaan met voeding en hen dagelijks inspireren met originele gerechten.”
Zowel Dagvers als Smartmat dragen maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid hoog in het vaandel. De kwaliteit van de ingrediënten staat voorop en beiden kiezen voor zoveel mogelijk bioproducten van bij ons.
Toen Smartmat ons de vraag stelde of we interesse hadden in een samenwerking, waren we meteen enthousiast. We kennen Smartmat als een bedrijf dat staat voor dezelfde waarden als Dagvers, met een kwalitatief en creatief aanbod. Ook bij Dagvers geloven we dat een gecombineerd aanbod een ideale oplossing kan zijn voor veel gezinnen", vervolgt Inge De Clerck, initiatiefneemster van Dagvers.

Snel-klaar én gezond eten tijdens drukke werkweek
Eten is belangrijk, maar tijd voor elkaar ook. En lekker en gezond koken, dat hoeft niet lang te duren. Daarom presenteert Smartmat in samenwerking met Dagvers de 15 min. kookbox. In deze nieuwe kookbox zitten twee recepten met bijhorende ingrediënten die in 15 minuten zijn klaar te maken. Daarnaast zorgt Dagvers voor een reeds bereide maaltijd gemaakt met biologische ingrediënten die alleen nog opgewarmd moet worden in de (microgolf)oven. Deze nieuwe kookbox biedt gezinnen nog meer kwaliteit en comfort voor de gezinsmaaltijd tijdens de drukke werkweek.

Ellen Duchesne, verantwoordelijke menuplanning bij Smartmat: “Te veel mensen grijpen uit tijdsgebrek naar ongezonde alternatieven. Samen met Dagvers willen we bij Smartmat bewijzen dat het ook anders kan. Met onze nieuwste kookbox bieden we gezinnen een oplossing om écht snel maar tegelijk ook gezond en lekker te koken. We zetten in op slimme shortcuts waarvan de vers bereide maaltijd van Dagvers er een is.”
Voor de bereide gerechten kozen we voor onze klassiekers zoals balletjes in tomatensaus, maar ook bijvoorbeeld voor een iets exotischere chili sin carne. We kiezen vooral gerechten die in de smaak vallen bij kinderen, maar vaak té veel tijd vergen om door de week zelf te maken.” vult Lotte Baert, Menu Designer bij Dagvers aan.

De 15 min. kookbox

• 15 min. kookbox voor twee en vier personen
    • twee Smartmat-recepten en alle nodige ingrediënten om ze in 15 minuten klaar te maken
    • Eén Dagvers-maaltijd, bereid met biologische ingrediënten, die je enkel nog moet opwarmen